loader image

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

درب شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه ای تلسکوپی اتوماتیک طبق توضیحاتی که در درب های اتوماتیک شیشه ای نرمال داده شد میتوان آن رو به این نوع درب نیز تعمیم داد. تفاوت درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی با نرمال در تعداد فریم های متحرک است. حداکثر فریم متحرک در سیستم های نرمال 2 فریم و در سیستم های تلسکوپی 4 فریم است. همچنین میزان باز شوی مفید در درب های اتوماتیک تلسکوپی 70 درصد عرض است و این در حالیست که در حالت مشابه میزان بازشوی مفید درب های اتوماتیک نرمال از 50 درصد بیشتر نمی‌شود. این مدل درب با حداقل 2 فریم متحرک و حداکثر 2 فریم ثابت و 4 فریم متحرک تا عرض 6 متر قابل اجراست.

درب های تلسکوپی بر خالف ظاهر ساده ای که دارد، با عملکرد بازشوی متفاوت نسبت به درب های کشویی اتوماتیک مزیت های بیشتری برای مشتریان ایجاد می‌نماید که از جمله می‌توان به بازشوی مفید بیشتر در رنج های مشابه درب های سنسوری کشویی، بی صدا بودن در تمامی حاالت باز شدن درب و هم چنین طراحی
متفاوت از ۴ لت تا ۶ لت، متناسب بودن برای استفاده در ساختمانها با کاربردهای متفاوت، دوام بالا، مصرف انرژی کم خود دستگاه و هم چنین جلوگیری از اتلاف انرژی سیستم های گرمایشی و سرمایشی فعال در ساختمانها، هزینه راه اندازی کم، راحتی استفاده توسط بهره برداران و کاربران در ساختمان ها را اشاره نمود.

درب های اتوماتیک تلسکوپی مناسب برای شرایطی هستند که نیاز به یک محل ورودی عریض احساس می‌شود ولی شرایط ساختاری محیط اجازه ایجاد چنین درب عریضی را نمی‌دهد. درحقیقت چنانچه ار یک دهانه کوچک نیاز به بازشوی بیشتری نسبت به درب کشویی فعلی وجود داشته باشد، از این نوع درب ها استفاده می‌شود.
 
igaman ایگامن

فهرست مطالب

ویژگی های درب اتوماتیک تلسکوپی

  • درب تلسکوپی مناسب فضاهای کم عرض
  • دارای میکروکنترلر هوشمند و قابلیت تنظیم برای کاربران
  • درب تلسکوپی مناسب برای نصب برای فضاهای با عرض ۶ متر با 2/3 بازشو مفید
  • قابلیت نصب برای دربهای تا ارتفاع 3 متر
  • دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد
  • دارای حرکتی آرام و روان در درب های تلسکوپی به دلیل استفاده از چرخهای پلیمری
  • جلوگیری از اتالف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن دربهای متحرک از طریق هنگرها
  • دارای سیستم متشکل از تکنولوژی کاملا الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت
  • تولید مطابق با تکنولوژی روز و استاندارد جهانی

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مانند درب های خطی می باشد، می توان سنسور آن را برای تشخیص حرکت بین 30 میلی متر تا 280 میلی متر از درب، تنظیم کرد. تفاوت عمده این درب با درب اتوماتیک شیشه ای کشویی این است که دو سوم از عرض ورودی مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که هر لت از درب تلسکوپی شامل سه لنگه می شود که دوتای آن ها متحرک و یکی از آن ها ثابت می باشد. در هنگام باز شدن، دو لنگه متحرک به روی هم و هر دو روی لنگه ثابت جمع می شوند. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی این قابلیت را دارد که دو یا یک لت داشته باشد، در حالتی که درب دو لت دارد، دو لنگه ثابت داشته و به دو طرف باز می شود.

در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای یک لت داشته باشد، با یک لنگه ثابت به یک سمت باز می شود. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را می توان به صورت سه لت نیز استفاده نمود. به این ترتیب که یک لت، ثابت است و در یک سمت ورودی (راست یا چپ) قرار می گیرد. لت های متحرک هر دو به یک سمت جمع می شوند و ورودی از یک طرف باز می شود که این سیستم، درب اتوماتیک تلسکوپی یک طرفه نام دارد.

تفاوت درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی در وهله اول در در شکل ظاهری و فرمت عملکرد آن است. اما امتیاز ویژه ای که این درب نسبت به مدل ساده تر خود، یعنی درب اتوماتیک اسلاید (درب اتوماتیک شیشه ای کشویی) دارد در این است که با استفاده از این درب می توان از حدود 70% فضا برای عبور و مرور استفاده کرد، در حالی که این عدد برای نوع ساده تر درب اتوماتیک شیشه ای، تنها 50% است.

شرایط استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی می تواند داری منبع برق اضطراری نیز باشد. به این مفهوم که در هنگام قطعی برق، عبور و مرور از این درب امکان پذیر خواهد بود. استفاده از این درب ها در اماکنی مانند بانک ها، فرودگاه ها، هتل ها، مراکز خرید و… ممکن می باشد؛ چرا که این درب به فضای جانبی کافی احتیاج دارد و البته در زیبایی ورودی ساختمان نقش ویژه ای خواهد داشت. نکته قابل توجه دیگر اینکه می توان این درب ها برای حالت های متفاوت استفاده، تنظیم نمود. از انواع کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی می توان به حالت تمام باز، نیمه باز، تمام بسته (قفل)، اتوماتیک و حرکت یکطرفه اشاره نمود. در حالت تمام باز، این درب با تشخیص حرکت و یا وزن، تمام مسیر را برای ورود و یا خروج باز می کند. حالت بسته یا قفل برای موارد یا شرایطی به کار می رود که نیاز به عبور و مرور از مسیر ورودی تا زمان خاصی وجود ندارد؛ درب قفل می گردد و تا تنظیم مجدد آن، قفل باقی می ماند. حالت نیمه باز درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی حالتی بسیار مناسب برای جلوگیری از بین رفتن انرژی است، در این حالت می توان درب را به گونه ای تنظیم نمود که با تشخیص حرکت و یا وزن توسط سنسور، تنها نیمی از ورودی باز شود، به این ترتیب با باز و بسته شدن درب، از اتلاف حداقل انرژی نیز جلوگیری به عمل می آید. حرکت یکطرفه برای کنترل عبور و مرور از یک سمت، تنظیم می گردد. به این ترتیب که ورود تنها از یک سمت (ورودی و یا خروجی) صورت می گیرد، سنسور بخش ورود و یا خروج غیر فعال می شود و عبور تنها از یک سمت امکان پذیر می باشد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مزایای زیر را در بر خواهد داشت:

  • سهولت در عبور و مرور
  • کاهش تلفات انرژی
  • کاهش احتمال انتقال بیماری ها (در اماکنی مانند بیمارستان ها، به دلیل عدم نیاز به لمس درب)
  • امکان استفاده بیشتر از فضای ورودی
  • افزایش حس زیبایی و مدرنیته در ساختمان

هماهنگی با سیستم های حفاظتی و نظارتی

این امکان وجود دارد که از درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی برای هماهنگی با سیستم اتوماسیون و حضور و غیاب در ادارات استفاده نمود. به این ترتیب که این درب به دستگاه های مورد نظر متصل می گردند و تنها در صورت تشخیص چهره و یا اثر انگشت افراد، درب باز می گردد. همچنین می توان این درب را به سیستم کارت خوان نیز مجهز نمود. این سیستم برای بانک ها و یا مراکز ATM مناسب است. کاربر می تواند با ارائه کارت بانکی خود به دستگاه کارت خوان، درب ورود را باز کند. نکته دیگر اینکه می توان برای مسیر ورود و یا خروج از سنسور های متفاوتی استفاده کرد؛ مثلا ورود به بانک از طریق دستگاه کارت خوان و خروج از آن با استفاده از حسگر مادون قرمز انجام پذیرد.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی را می توان به راحتی و به دلخواه کنترل نمود، مثلا مدت زمان باز ماندن درب را می توان بین 0 تا 40 ثانیه تنظیم کرد. همچنین سرعت باز شدن درب تا 700 میلی متر بر ثانیه قابل تنظیم است.

فریم و شیشه درب اتوماتیک تلسکوپی

این درب ها دارای قابی از جنس آلومینیوم آنودایز هستند. به این ترتیب که آلومینیوم بر اثر انجام واکنش های شیمیایی دارای پوشش محافظی در برابر خوردگی می گردد. می توان این فریم را در رنگ های مختلفی انتخاب نمود، اما در صورت ایجاد خط به روی رنگ نقره ای آن، این خطوط از دید پنهان خواهند ماند و به همین خاطر این رنگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است. شیشه هایی که در ساخت درب اتوماتیک شیشه ای به کار می رود از جنس سکوریت یا حرارت دیده هستند که این قابلیت را دارند که نام و یا آرم شرکت به صورت سند بلاست به روی آن حک شود. حتی می توان به دلخواه طرحی را نیز به روی آن ها نقش کرد. 

حالت های عمومی و متداول درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی با شکل های زیر نمایش داده شده است :

درب تلسکوپی با دو فریم متحرک

درب اتوماتیک شیشه ای

درب تلسکوپی با یک فریم ثابت و دو متحرک

درب اتوماتیک شیشه ای

درب تلسکوپی با دو فریم ثابت و دو متحرک

درب اتوماتیک شیشه ای

درب تلسکوپی با دو فریم ثابت و چهار متحرک

درب اتوماتیک شیشه ای

3 پاسخ

  1. خداقوت
    من همکار هستم
    برای درب شیشه ای تلسکوپی در صورتی که با شما هماهنگ کنم در شهرستان تیم نصب دارید؟

    1. درود بر شما دوست عزیز .بله نه تنها برای درب شیشه ای تلسکوپی ، بلکه برای تمامی محصولات شرکت ایگادر در سراسر ایران تیم نصب داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

5 / 5. تعداد امتیازات 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

خوشحالیم که این پست برای شما مفید بود ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!