loader image

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

داک-لولر-ایگاداک-ایگادر

داک لولر یا همسطح کننده اتوماتیک

داک لولر چیست ؟ داک لولر یا رمپ بارگیری کانتینر یکی از تجهیزات و ملزومات بارگیری بوده که اغلب در ورودی سردخانه ها، سوله ها، سکوهای بارانداز، کارخانجات  و … جهت سهولت در امر بارگیری به کار برده می‌شود. اصطلاحات دیگری از جمله رمپ انبار، رمپ تخلیه و بارگیری، سکوی بارگیری،سکوی بارانداز و … نیز در مورد این محصول به کار برده می‌شود.

اصولا داک لولر یک سطح متحرک شیب داری بوده که تشکیل شده از دو عدد جک هیدرولیک و همچنین سازه فلزی جوشکاری شده با تقویت زیرین صفحه اصلی. سطح شیبدار می تواند از ورق آجدار با ضخامت 6 و یا 8 میلیمتر و لبه متحرک از ورق آج دار با ضخامت 10 میلیمتر وارداتی باشد. البته لازم به ذکر است در داک لولر ایگاداک ساخته شده توسط شرکت ایمن گذر آرتمن، ضخامت ورق عاج دار صفحه اصلی 8 میلیمتر و ضخامت باله متحرک 18 میلیمتر است.

داک لولر ایگاداک

 وظیفه یک دستگاه همسطح کننده اتوماتیک هم تراز کردن خودرو یا کامیون با سکوی بارگیری است. به کمک همسطح کننده بارانداز لیفتراک می تواند به طور مستقیم به درون کانتین کامیون وارد و یا خارج شود. سپس فرآیند بارگیری یا تخلیه را در یک دسته انبار شده به اتمام برساند. در این فرآیند که با سرعت بالایی انجام می‌شود، صرفا یک اپراتور انسانی در کنار همسطح کننده متحرک مورد نیاز است. بدین ترتیب در دراز مدت، نیاز به منابع انسانی کاهش می‌یابد. با این کار راندمان کاری به همراه سود اقتصادی، افزایش می‌یابد.

همسطح کننده اتوماتیک مکانیزم هیدرولیکی است که در گروه تجهیزات لجستیکی دسته بندی می‌شوند. همسطح کننده داک لولر اتوماتیک در بعضی از کارخانجات به صورت دستی نیز استفاده می‌شود. معمولا در ورودی بار انداز ها همسطح کننده بارانداز به همراه داک شلتر، درب سکشنال و درب سریع یک ترکیب ایده آل به شمار می‌رود.

 

داک لولر ایگاداک

داک لولر ایگادر

  • کیفیت داک لولر : استفاده از بهترین برندها و متعلقات روز دنیا
  • قیمت داک لولر : بر اساس مدل و ابعاد، متغیر است.
  • زمان نصب : نصب داک لولر پس از ثبت سفارش بین 3 الی 6 روز است.
  • پشتیبانی فروش : از 9:00 صبح الی 17 عصر: 02188551348
  • نحوه ثبت سفارش : سفارش تلفنی و ارسال کارشناس فنی جهت توضیح زیر سازی و مشاوره
igadoor
igaman ایگامن

فهرست مطالب

داک لولر یا همسطح کننده ایگا داک

از آنجا که کامیون های مختلف، دارای ارتفاع متفاوت بوده و همچنین تغییر ارتفاع کفی کانتینر به دلیل سبک و یا سنگین تر شدن کامیون در هنگام بارگیری و تخلیه، تردد لیفتراک و پالت به داخل کانتین کامیون با مشکل مواجه می‌گردد. همسطح کننده داک لولر این اختلاف سطح بین سکوی بار انداز و کامیون را از بین برده و بارگیری و تخلیه بار تسهیل می‌گردد.

مکانیزم داک لولر همسطح کننده برای لیفتراک

کارکرد همسطح کننده یا داک لولر

همسطح کننده متحرک به عنوان یک مکمل در کنار لیفتراک در فرآیند بارگیری (یا تخلیه) محموله از خودروی کانتین دار به حساب می‌آید. در ساخت داک لولر یا جک همسطح کننده باید به این نکات اشاره کنیم که ارتفاع هم سطح کننده داک لولر می‌تواند متناسب با ارتفاع سطح پایینی یا همان کف کانتین خودرو تنظیم شود.

با مستقر شدن کامیون در جلوی سکو و چسبیدن آن به ضربه گیرها، درب ورودی بار انداز که معمولا  درب سکشنال صنعتی و در برخی از موارد  ترکیب درب سکشنال صنعتی و درب سریع است بالا می‌رود، سپس سطح شیب دار همسطح کننده بارانداز توسط مدار فرمان به بالاتر از سطح کف کانتین کامیون هدایت می‌گردد. سپس  لبه متحرک یا فلپ توسط مدار فرمان تا بالاترین حد خود باز شده و سپس هم سطح کف کانتین کامیون می‌گردد.

با وجود همسطح کننده بارانداز در سکوهای بارانداز با امکان تردد سریع لیفتراک و ریشتراک به داخل کامیون، زمان تخلیه و بارگیری به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. در متداول‌ترین حالت داک لولر ها معمولا در کف سکوی بارانداز جا گذاری می‌شود که اصطلاحا به آن داک لولر دفنی نیز می‌گویند.

 

داک لولر تلسکوپی ایگادر
نحوه باز و بسته شدن داک لولر ایگا داک

⭐️⭐️⭐️ پیشنهاد ایگادُر ⭐️⭐️⭐️

مقاله درب صنعتی اتوماتیک و انواع آن را مطالعه کنید.

اجزای تشکیل دهنده

سطح متحرک جک همسطح کننده داک لولر که از دو جک هیدرولیک و سازه فلزی جوشکاری شده با تقویت زیرین تشکیل شده است. سطح شیبدار از ورق آجدار با ضخامت 8 میلیمتر و لبه متحرک با ضخامت 18 میلیمتر است. سیستم هیدرولیک رمپ انبار با مدار فرمان و با استفاده از دو جک هیدرولیک امکان افزایش ارتفاع تا 60 سانتی متر و کاهش ارتفاع تا 30 سانتی متر را فراهم می‌آورد.

اجزای تشکیل دهنده داک لولر ایگاداک

ارتفاع سکوی بارگیری و انواع کامیون ها

منظور از ارتفاع سکوی بارانداز یا  بارگیری  اندازه ارتفاع از سطح زمین تا کف سکو بوده که با توجه به استاندارد جهانی ارتفاع سکوی بارانداز بین 1 متر تا 1.30 متر  متغیر است که با توجه به این اندازه ها  با استفاده از همسطح کننده بارانداز های شرکت ایگا، می‌توان از انواع خودرو های بارگیری اعم از نیسان،کامیون، تریلر و … برای بارگیری استفاده نمود.

به طور کلی کامیون های موجود در بازار در ابعاد مختلف هستند. اما عمده آنها را می‌توان در دسته بندی کامیونت ها، تریلی های استاندارد و کامیون های ایسوزو قرار داد.

لازم به ذکر است که ارتفاع کف کامیون های استاندارد تا زمین حدود 1.2 متر و ایسوزو 1.1 متر است که این ارتفاع در حالت بارگیری کامل تا حدود 10 سانتی متر نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل توصیه می‌شود که ارتفاع استاندارد کف انبارها یا قسمت بارانداز یا سکوی بارگیری تا سطح محوطه حدود 1.2 متر اجرا گردد، که تقریبا هم سطح کف کامیون های استاندارد باشد.

در ساخت داک لولر تلورانس تغییرات ارتفاع سکوی بارگیری هیدرولیک ایگاداک از 60+ سانتی متر تا 30- سانتی متر است که استفاده از هر گونه کامیون و تریلی با هر ارتفاعی تا سکوی بارگیری را ممکن می سازد. با این حال باید در نظر داشت که ارتفاع کف برخی کامیونت ها تا 1.5 متر هم می رسد که با سکوی بارگیری هیدرولیک ایگادر که قابلیت افزایش ارتفاع تا 60 سانتی متر را دارد می توان از این نوع کامیون ها نیز بارگیری را انجام داد.

ارتفاع سکوی بارگیری برای انواع کامیون ها در داک لولرها

از آنجا که کامیون ها و فضای داخل کانتینر و اتاق بارگیری، چه  در کامیون های استاندارد و چه غیر استاندارد دارای عرض متفاوت است، لطفا جهت انتخاب عرض مناسب داک لولر حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

داک لولر ایگاداک داراي دو عدد ضربه­ گير از فوم فشرده بوده که مانع برخورد كاميون با همسطح كننده می‌گردد. از طرفين نيز دو ورق گالوانيزه پوشش لازم را فراهم مي­‌سازند تا از خطر رفتن پا یا دست کسانی که در اطراف داک لولر هیدرولیکی هستند به خصوص اپراتور جلوگیری نماید.

کاربرد داک لولر یا رمپ بارگیری صنعتی

انواع رمپ بارگیری صنعتی می‌توانند از خسارات وارد شده به لیفتراک،جک و پالت ها جلوگیری نمایند و همچنین می‌توانند ایمنی تریلی ها و کامیون ها را تا حد بسیار بالایی فراهم نمایند. به همین دلیل همسطح کننده ها در طیف وسیعی از صنعت استفاده می‌شود. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  •  صنایع غذایی
  •  مرغ داری ها
  • دامداری ها و گاو داری ها
  • کارخانجات تولید بستنی 
  • کارخانجات مواد لبنی
  •  گمرک ها
  • کارخانجات نساجی
  • سرد خانه ها
  • گلخانه ها
  • کارخانه های فولاد
  • صنایع کرکره سازی و …

به طور کلی هر جا که بارگیری و تخلیه زیاد انجام می‌شود به dock leveler ها نیاز است. این دستگاه ها با کمترین نیاز به نیروی انسانی عمل تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند. به عبارت دیگر تخلیه و بارگیری دستی و سنتی را به تخلیه و بارگیری لجستیک و اتوماتیک تبدیل می‌نمایند. معمولا همراه با این دستگاه درب سرعتی یا سکشنال صنعتی و در بعضی مواقع از کرکره برقی صنعتی نیز برای نصب استفاده می‌گردد.

⭐️⭐️⭐️ پیشنهاد ایگادُر ⭐️⭐️⭐️

مقاله درب شیشه ای اتوماتیک را مطالعه کنید.

چرا داک لولر ایگاداک؟

مشخصات فنی داک لولر ایگاداک

داک لولر ایگاداک در سه تیپ 6تن ، 8تن و 10تن به صورت روتین و در ابعاد به طول 2650 میلی متر، عرض 2230 میلی متر و ارتفاع 650 میلی متر قابل ارائه بوده و برای ابعاد و اندازه های خاص و همچنین تناژ بالا به صورت سفارشی تولید می گردد.

ما در ساخت داک لولر ایگاداک از بهترین متریال با بالاترین کیفیت و استاندارد به همراه جدید ترین و بروزترین دستگاه های تولید ماشین آلات صنعتی بهره برده ایم همچنین لازم به ذکر است که تمامی سازه در محیط نرم افزار های فنی و مهندسی، توسط کارشناسان و مهندسین ایگادر مدلسازی و تحلیل شده و با اطمینان اعلام می داریم که سازه داک لولر ایگاداک نه تنها قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارد بلکه در تست های مشابه از بسیاری از آنها برتری نیز دارد.

نکته : توضیحات و مشخصات فنی ذکر شده در مورد محصولات روتین تولید شده در شرکت ایمن گذر آرتمن ( ایگادر ) بوده و لازم به ذکر است برای شرایط خاص و مطابق با سلیقه مشتری و مواجهه با چالش های احتمالی، سازه های سفارشی قابلیت طراحی و ساخت خواهد داشت.

در شرکت ایمن گذر آرتمن تمامی داک لولرهای ایگاداک تولید شده قبل از ارسال به محل پروژه توسط کارفرما و یا تکنسین فنی به عنوان نماینده کارفرما در محل کارخانه، داک لولر ایگا داک را تست کرده و آن را مورد تایید قرار می دهد و سپس داک لولر ایگاداک به محل پروژه ارسال می گردد.

تلورانس حرکتی داک لولر ایگاداک

محدوده حرکتی فلپ اصلی به همراه باله متحرک داک لولر ایگاداک از منفی 7 درجه تا مثبت 14 درجه بوده که در مجموع بیش از یک متر تلورانس حرکتی خواهد داشت.

ایده، طراحی و ساخت داک لولر ایگاداک

صادرات داک لولر ایگاداک

در شرکت ایمن گذر آرتمن با تلاش شبانه روز مهندسین، طراحان و پرسنل تولید و با عنایت خداوند متعال توانسته ایم علاوه بر تولید و دریاف بخشی از سهم بازار داخل، گامهای مثبتی در صادرات این محصول به کشورهای عراق و افغانستان داشته باشیم. امید که در آینده نه چندان دور سهم ما از صادرات داک لولر بخش بزرگ و گسترده ای از کشورها باشد. 

پالت بندی و بسته بندی داک لولر ایگاداک جهت صادرات
پالت بندی و بسته بندی داک لولر ایگاداک جهت صادرات
پالت بندی و بسته بندی داک لولر ایگاداک جهت صادرات

انواع داک لولر

  • انواع داک لولر بر اساس نوع مکانیزم :

  • داک لولر هیدرولیکی Hydraulic dock leveler
  •  داک لولر مکانیکی Mechanical dock leveler
  • داک لولر پنوماتیکی Air-powered dock leveler
  • انواع داک لولر بر اساس نوع کارکرد :

  • داک لولر عمودی Vertical storing dock leveler
  •  مینی داک لولر یا Edge-of-dock leveler
  • داک لولر تلسکوپی telescopic dock leveler
  • داک لولر ایستاده یا داک لولر استند stand dock leveler

داک لولر هیدرولیکی

داک لولر هیدرولیکی یا همسطح کننده هیدرولیکی یکی از پر کاربرد‌ترین محصولات در صنعت بوده که در سکوی بارگیری کامیون و انواع رمپ تخلیه و بارگیری که حجم بالایی از عملیات بارگیری و تخلیه را دارند بسیار مفید است.

داک لولر بارانداز هیدرولیکی توانایی تحمل بار بسیار بالایی نسبت به موارد مشابه دیگر را دارد.

در هم سطح کننده بارانداز هیدرولیکی و یا به طور خلاصه همسطح کننده هیدرولیک از یک سیلندر و پیستون هیدرولیکی ( در برخی مواقع دو سیلندر ) برای بالا و پایین آوردن سطح متحرک داک استفاده می‌شود. نیروی محرکه جک توسط موتور تک فاز یا سه فاز تامین می‌گردد. همسطح کننده اتوماتیک هیدرولیکی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به رمپ های انبار مکانیکی یا پنوماتیکی دارد و غالبا هزینه های سرویس و نگهداری کمتری دارد.

تصویر داک لولر هیدرولیکی ایگاداک

داک لولر مکانیکی

همسطح کننده داک لولر مکانیکی زمانی کاربرد دارد که در هنگام تخلیه و بارگیری به برق دسترسی نداشته باشیم  این دستگاه بر پایه فنر و زنجیر کار می‌کند. قیمت پایین نسبت به داک لولر هیدرولیکی مزیت بزرگ این محصول  می‌باشد. 

در داک لولر مکانیکی از سیستم فنر برای به حرکت در آوردن داک استفاده می‌گردد، بدین صورت که  اپراتور ( انسان ) باید از وزن بدن خود جهت پایین بردن سطح هم سطح کننده اتوماتیک استفاده کند. از معایب این دستگاه هزینه نگهداری بالای آن است.

شماتیک داک لولر مکانیکی ایگادر

داک لولر پنوماتیکی

همسطح کننده داک لولر پنوماتیکی یا همسطح کننده هوا دارای یک مکانیزم ساده و با قابلیت اطمینان بالا بوده، که از یک منبع تغذیه با مصرف پایین بهره می‌برد. از مزایای داک لولر پنوماتیک این است که هزینه تمام شده آن پایین است.

داک لولر پنوماتیک یک دستگاه نیمه اتوماتیک به شمار می‌رود. سرویس و نگهداری این دستگاه نسبت به حالت مکانیکی کمتر و نسبت به حالت هیدرولیکی بیشتر است. همسطح کننده اتوماتیک پنوماتیکی یک جایگزین مناسب برای مکان هایی است که نباید روغن وجود داشته باشد.  این دستگاه­ ها از سیستم توان هوا برای بالا و پایین بردن پلت فرم استفاده می­‌کنند. آنها ایمنی و کارآیی را حتی در شرایط  خیلی سخت مانند دماهای زیاد، ظرفیت های سنگین حفظ می­‌کنند.

داک لولر عمودی

همسطح کننده داک لولر عمودی یا ورتیکال به صورت هیدرولیکی کار می‌کند. ورتیکال داک لولر توسط تجهیزات هیدرولیکی کنترل می­‌گردد. داک لولر عمودی وقتی که در موقعیت عمودی خود قرار بگیرد، کاملا ثابت و فیکس خواهد شد. این دستگاه که به نام پل بارگیری نیز معروف است بیشتر برای محیط ­هایی که کنترل دما و همچنین تمیزی و نظافت در آن حائز اهمیت است، طراحی شده‌اند.استفاده از همسطح کننده اتوماتیک عمودی، اتلاف انرژی را به حداقل رسانده و از ورود گرد و غبار و حشرات و … جلوگیری می‌نماید.

داک لولر ورتیکال یا همسطح کننده عمودی
داک لولر هم سطح کننده پنوماتیکی

مینی داک لولر

مینی داک لور یا داک لولر مینی، این دستگاه کوچک به داک لولر دستی یا هم سطح کننده دستی هم معروف است. البته نوع هیدرولیکی همسطح کننده دستی هم وجود دارد. هم سطح کننده دستی، برای کامیون های با ارتفاع مشخص طراحی شده­ اند. مزایای مینی داک لولر عبارت است از:

  • نصب آسان
  •  ایمنی بالا
  •  قیمت بسیار ارزان
  •  صرفه جویی در زمان حمل و نقل به دلیل راحتی کار با آن
  •  نداشتن پیچیدگی خاص

مینی داک لولر یا داک لولر دستی برای مواقعی که سکوی شما فضای کافی ندارد یا نمی‌توان آن را تخریب کرد بسیار مناسب است. این دستگاه معمولا به دو صورت مکانیکی و هیدرولیکی موجود است.

قیمت مینی داک لولر mini dock leveler

قیمت رمپ بارگیری دستی

هنگام خرید مینی داک لولر یا پل دستی بارگیری مسئله مهمی که حائز اهمیت بوده و بسیاری از خریداران نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارند موضوع قیمت این تیپ از همسطح کننده بدون موتور در بارانداز ها است. معمولا افراد به دنبال تهیه محصول ارزان تر هستند. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که کاهش قیمت می تواند با کمبود کیفیت ( به عنوان مثال استفاده از ورق های آجدار پرسی غیر استاندارد و یا سایر متریال با کیفیت پایین تر ) همراه باشد. همچنین در نقطه مقابل می‌توان گفت قیمت بالای مینی داک لولر مبنی بر بالا بودن کیفیت و اصل بودن جنس قطعات و متریال کاربردی نخواهد بود. 

داک لولر تلسکوپی

رمپ تخلیه و بارگیری داک لولر تلسکوپی مجهز به یک سنسور چشمی است که به طور اتوماتیک می‌تواند سطح کامیون را تشخیص دهد و ارتفاع را بر اساس آن تنظیم کند. این امکان باعث می‌شود که کامیون و کالای موجود در آن کمتر آسیب ببیند. این گزینه برای محصولات سنگین، بهترین انتخاب است. 

داک لولر تلسکوپی

داک لولر ایستاده یا داک لولر استند stand dock leveler

داک لولر ایستاده نوعی از رمپ های بارگیری بوده که در مواقعی استفاده می‌گردد که ما یا امکان نصب داک لولر دفنی را نداریم و یا امکان تخریب سکو و یا کف سالن مد نظر فراهم نیست در این صورت سیستم رمپ بارگیری صنعتی در قسمت بیرونی سکوی بارگیری و به صورت مجزا طراحی و نصب می‌گردد.

داک لولر ایستاده

⭐️⭐️⭐️ پیشنهاد ایگادُر ⭐️⭐️⭐️

مقاله درب شیشه ای تلسکوپی را مطالعه کنید.

انواع داک لولر بر اساس مکانیزم لبه یا فلپ جلو

 اصولا داک لولر ها بر اساس شکل و یا مکانیزم حرکتی لبه متحرک جلو یا فلپ جلو به دو دسته : لولایی و تلسکوپی تقسیم بندی می شوند که معمولا نوع لولایی آن کاربرد بیشتری نسبت به نوع تلسکوپی در صنعت دارد.

لولایی :

داک لولر لولایی (سکوی بارگیری لولایی) معمولا از یک سیستم هیدرولیک الکترونیکی بهره می‌برد که سکوی اصلی و یا سطح اصلی را به حرکت در آورده و در یک بازه مشخص باز و بسته می کند. تا با محل بارگیری هم سطح شود. با بالا آمدن سکوی اصلی لبه جلویی یا فلپ جلو به صورت لولایی باز شده و سپس با پایین آمدن سکوی اصلی لبه بر کف کانتینر فرود آمده و همسطح آن می گردد و آماده بارگیری می شود.

تلسکوپی :

کارکرد این نوع از داک لولر (سکوی بارگیری) کاملا مشابه لبه لولایی است با این تفاوت که این نوع از داک لولر ها دارای یک سنسور چشمی هستند که به طور خودکار می تواند سطح وسیله نقلیه را تشخیص بدهند و ب بالا آمدن سکوی اصی لبه جلویی به جای باز شدن به صورت لولایی، به صورت کشویی و یا تلسکوپی از زیر صفحه اصلی بیرون آمده و با پایین آ»دن صفحه اصلی با کف کانتینر هم سطح گردیده و آماده بارگیری می گردد که این قابلیت از وارد شدن آسیب به کالا و وسیله های نقلیه جلوگیری می‌کند.

ظرفیت تحمل وزن داک لولر

با توجه به نیاز و خواسته مشتری انواع رمپ انبار با ظرفیت تحمل وزن 3 تن تا 15 تن به صورت روتین قابل ارائه می‌باشد. هر چند داک لولر ها با ظرفیت تحمل بار 8 تن و 10 تن در صنعت کاربرد بیشتری دارد، ولی با این حال شرکت ایگادر با تکیه بر تخصص و دانش مهندسین و تکنسین های خود در زمینه تولید انواع ماشین آلات صنعتی توانایی تولید هر نوع داک لولر با شراط و آپشن های خاص مد نظر مشتری را دارد.

نگهداری و تعمیرات داک لولر

نگهداری و تعمیرات داک لولر بسیار مهم است تا این تجهیزات به طور بهینه عمل کرده و ایمنی کارکنان را تضمین کند. در ادامه، راهنمایی‌هایی برای نگهداری و تعمیرات داک لولر ارائه می‌شود:

۱. **برنامه نگهداری منظم:**
– برنامه‌ریزی منظم برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بر داک لولر‌ها اهمیت دارد. این برنامه شامل اقداماتی مانند بازرسی‌های دوره‌ای، تعویض قطعات فرسوده و تنظیمات منظم است.

۲. **آموزش کارکنان:**
– کارکنان باید آموزش دیده باشند که چگونه از داک لولر‌ها استفاده کنند و چگونه مشکلات کوچک را تشخیص دهند. آموزش در مورد ایمنی و تجهیزات اضافی نیز ضروری است.

۳. **بازرسی دوره‌ای:**
– برای جلوگیری از وقوع مشکلات جدی، داک لولر‌ها باید به‌صورت دوره‌ای توسط کارشناسان بازرسی شوند. این بازرسی‌ها باید شامل تشخیص زودهنگام مشکلات و تعیین نیاز به تعمیرات باشند.

۴. **تعویض قطعات فرسوده:**
– قطعات فرسوده مانند روانکارها، سیستم‌های هیدرولیک، سیم‌ها و الکتریکی باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند تا عملکرد داک لولر بهینه باقی بماند.

۵. **تمیز کردن و نظافت:**
– داک لولر‌ها باید به‌طور دوره‌ای تمیز شده و از آلودگی‌ها و ذرات معلق پاک شوند. این کار به جلوگیری از خرابی‌ها و کاهش عمر مفید تجهیزات کمک می‌کند.

۶. **تنظیمات و تعادل:**
– داک لولر باید به‌طور دوره‌ای تنظیمات و تعادل مناسبی داشته باشد. این شامل تنظیم ارتفاع، فشار هیدرولیک و دیگر پارامترهای مرتبط است.

۷. **راهنمایی و دستورالعمل‌ها:**
– داشتن دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری منظم و قابل دسترسی برای کارکنان می‌تواند به بهبود ایمنی و کارایی در عملیات تعمیر و نگهداری کمک کند.

۸. **تعمیرات فوری:**
– در صورت وقوع خرابی یا اشکال در عملکرد داک لولر، تعمیرات فوری و پیشگیرانه باید انجام شود تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود.

همچنین، توصیه می‌شود که در صورت نیاز با کارشناسان ایگادُر تماس بگیرید و دستورالعمل‌های نگهداری و تعمیرات مربوط به محصول خود را دریافت و رعایت کنید. لازم به ذکر است تعمیرات تخصصی برای موارد پیچیده تر به تعمیرکاران و کارشناسان متخصص نیازمند است.

ابتکارات و تکنولوژی جدید داک لولر

در حوزه تجهیزات بارگیری همسطح کننده داک لولر، ابتکارات و تکنولوژی‌های جدیدی تا سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند که به بهبود کارایی، ایمنی و کاربری این تجهیزات کمک می‌کنند. در زیر به برخی از این ابتکارات و تکنولوژی‌های جدید داک لولر اشاره می‌کنیم:

۱. **همسطح‌کننده‌های هوایی (Air-Powered Dock Levelers):**
– این نوع همسطح‌کننده‌ها از هوا به عنوان منبع توان برای حرکت پله‌ها و پلتفرم استفاده می‌کنند. این تکنولوژی منجر به عملکرد صامت‌تر، صفر انباشت آب، و کم‌ترین نیاز به نگهداری می‌شود.

۲. **همسطح‌کننده‌های هیدرولیکی پیشرفته (Advanced Hydraulic Dock Levelers):**
– از همسطح‌کننده‌های هیدرولیکی با سیستم‌های کنترل پیشرفته استفاده می‌شود که به کاربر امکان کنترل دقیق‌تر و سریع‌تر عملیات بارگیری و تخلیه را می‌دهد.

۳. **سیستم‌های هوشمند (Smart Systems):**
– از تکنولوژی‌های هوشمند مانند اتصال به اینترنت اشیاء (IoT) برای مانیتورینگ و کنترل از راه دور داک لولر‌ها استفاده می‌شود. این امکان را به مدیران می‌دهد تا عملکرد و وضعیت داک لولر را در زمان واقعی پیگیری کنند و بهبود‌های لازم را اعمال کنند.

۴. **سیستم‌های ایمنی پیشرفته (Advanced Safety Systems):**
– ابتکارات در زمینه سیستم‌های ایمنی شامل تشخیص و پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه، سیستم‌های ضد سقوط، سنسورهای ایمنی و دوربین‌های مداربسته جهت افزایش ایمنی در فرآیند بارگیری و تخلیه محموله‌ها هستند.

۵. **مصرف انرژی پایین‌تر (Energy Efficiency):**
– تکنولوژی‌های جدیدی مانند سیستم‌های باز و بسته شدن خودکار، کاهش نیاز به انرژی برای حرکت داک لولر، و بهینه‌سازی سیستم‌های هیدرولیکی منجر به کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند.

۶. **مواد ساخت مقاوم و سبک‌تر:**
– استفاده از مواد ساخت مقاوم و سبک‌تر در تجهیزات داک لولر باعث افزایش عمر مفید و کاهش وزن و مقاومت در عملیات حرکتی می‌شود.

۷. **مدل‌های قابل حمل (Portable Models):**
– داک لولر‌های قابل حمل با امکان جابجایی آسان بین داک‌های مختلف برای تسهیل عملیات بارگیری و تخلیه در مکان‌های مختلف به‌کار می‌روند.

این ابتکارات و تکنولوژی‌ها تا سال‌های اخیر مورد توجه تولیدکنندگان داک لولر‌ها بوده‌اند و همچنان نیز در حال توسعه هستند تا عملکرد، ایمنی و کاربری این تجهیزات را بهبود بخشند.

رمپ بارگیری متحرک

رمپ بارگیری متحرک یا موبایل داک لولر هیدرولیک (mobile dock leveler)  نوعی از هم سطح کننده هاست که از مکانیزم هیدرولیکی با سطح شیب دار بهره می‌برد. همسطح کننده متحرک که در صنعت به نام های ” رمپ محوطه باز ” و همسطح کننده قابل جابجایی ” رمپ بارگیری قابل حمل و یا به طور خلاصه رمپ متحرک نیز شناخته می‌شوند، نوعی سیستم با  مکانیزم هیدرولیکی است که در دسته بندی تجهیزات لجستیکی قرار می‌گیرد.

در سوله ها و انبارهایی که امکان نصب سکوی بارانداز و یا سکوی باگیری وجود ندارد، استفاده از رمپ بارگیری متحرک یا موبایل داک لولر یک انتخاب ایده آل به شمار می‌رود. بدین صورت که موبایل داک لولر، در محوطه بصورت رمپ متحرک قابلیت جابجایی داشته و به کامیون متصل می‌گردد و امکان عبور لیفتراک از سطح محوطه به داخل کامیون و بالعکس جهت بارگیری و تخلیه را فراهم می‌نماید. در نتیجه زمان بارگیری و تخلیه با سرعت بالاتری انجام می‌گردد.

از ویژگی های شاخص رمپ بارگیری محوطه باز، ممانعت از تخریب کالا و سایر تجهیزات، تردد چند لیفتراک به نوبت جهت جلوگیری از اتلاف زمان، تنظیم ارتفاع با هر نوع وسیله بارگیری، تنوع در طرح و رنگ، سهولت در شستشو و جلوگیری از اتلاف زمان بارگیری است.

همچنین به سبب متحرک بودن رمپ بارگیری محوطه باز، تخلیه و بارگیری در هر نقطه ای از محوطه سوله و یا انبار را امکان پذیر می‌سازد.

جهت اطلاع از قیمت رمپ بارگیری و یا سفارش و خرید رمپ بارگیری با شاره درج شده در بالای سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

داک لولر متحرک

رمپ بارگیری متحرک ایگاداک

ساختار رمپ بارگیری متحرک

سازه هم سطح کننده متحرک هیدرولیکی یا موبایل داک لولر، از صفحه آجدار فولادی مربع شکل ویژه با مقاومت بسیار بالا (گریتینگ ) ساخته شده که  با توجه به استفاده رمپ متحرک در فضای باز، گریتینگ با خاصیت ضد لغزش امکان سهولت کار را در هر شرایط آب و هوایی برای لیفتراک فراهم می‌نماید. این محصول به کمک زنجیر ایمنی  به کامیون  متصل شده و امکان جدایی آن را به صفر می‌رساند. رمپ بارگیری متحرک یا هم سطح کننده متحرک هم به صورت دستی و هم مکانیکی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. همچنین ابعاد سکوی بارگیری متحرک، هم به صورت استاندارد و هم به صورت سفارشی و با توجه به  وزن بار و لیفتراک قابل طراحی و ساخت است. 

ویژگی رمپ بارگیری متحرک

ساختار رمپ بارگیری متحرک از پلیت یا ورق آجدار فولادی به شکل مربع و با مقاومت بالا، تولید شده است که پس از استفاده طولانی مدت، تغییر شکلی در ساختار ظاهری آن به وجود نمی‌آید. این سیستم مربع شکل، ویژگی ضد لغزش مناسبی را به وجود می‌آورد که متعاقب آن، نتایج زیر حاصل می‌شود:

  • بالا رفتن مناسب لیفتراک از سطح زمین به ارتفاع مورد نظر و کنترل مطلوب لیفتراک حین رانندگی در زمان عبور از سطح شیبدار رمپ بارگیری کانتینر
  • قابلیت بالا رفتن لیفتراک در شرایط آب و هوایی برفی یا طوفانی به ارتفاع مورد نظر
  • به کمک زنجیر ایمنی می‌توان  رمپ تخلیه و بارگیری را به خودرو متصل کرد و با این روش خودرو  و رمپ لیفتراک در نزدیک ترین فاصله نسبت به هم قرار گرفته و با فیکس شدن هر دو هرگونه احتمال خطرات جانی و مالی به صفر می‌رسد.
  • با بکارگیری سیستم هیدرولیک دستی به عنوان منبع قدرت مکانیکی، ارتفاع رمپ سیار به سادگی قابل تنظیم خواهد بود.

رمپ بارگیری سفارشی

با توجه به شرایط متفاوت محل نصب داکت لولر و نیاز و سلیقه متفاوت مشتریان این امکان را داریم تا انواع رمپ های بارگیری را مختص رمپ بارگیری کانتینر و کامیون شما و با شرایط خاص تولید نماییم، که شامل انواع رمپ بارگیری سیار، رمپ بارگیری خود ایستاده، رمپ بارگیری واگن ریلی، رمپ محوطه، رمپ لیفتراک، رمپ بارگیری سنگین، رمپ بارگیری متحرک هیدرولیک و … است. ما در ایگادر با تکیه بر دانش فنی  و تجربه کارکنان متخصص این امکان را داریم که به راحتی سفارشات مشتریان خود را در بازه زمانی مناسب برآورده نماییم. جهت اطلاع از قیمت رمپ سیار و همچنین دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در خصوص خرید رمپ بارگیری با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

رمپ بارگیری سفارشی

در هنگام خرید داک لولر چه مواردی را باید در نظر گرفت

  1. ابتدا نیازها و خواسته ها و همچنین شرایط محل استفاده داکت لولر خود را با کارشناسان ایگادر مطرح نمایید، در گام بعدی به موارد زیر توجه نمایید:
  • از چه نوع کامیون هایی استفاده می کنم.
  • ارتفاع سکوی بارگیری کامیون و یا تریلی چقدر است؟
  • ظرفیت بارگیری چند کیلو یا به طور صحیح چند تن است؟
  • رنگ سازمانی من چیست ( اعمال رنگ مورد نظر مشتری بر روی سکوی بارگیری کامیون)
  • مجهز به ریموت از راه دور باشد و یا دستی؟
  • عرض سکوی بارگیری کامیون چقدر باشد؟

در مرحله آخر و قبل از خرید داک لولر حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. ایمنی داک لولر : 

ایمنی مهمترین اصل در خرید رمپ انبار محسوب می‌گردد، حتما در مورد ایمنی دستگاه خود تحقیق نمایید.

2. هزینه تعمیر و نگهداری داک لولر :

در هنگام انتخاب سکوی بارگیری تریلی دقت نمایید تا  بهترین نوع دستگاه سکوی بارگیری کامیون را برای محیط کاری خود انتخاب نمایید، که هزینه تعمیر و نگهداری آن پایین بوده و گارانتی معتبری نیز داشته باشد. در ضمن در صورت نیاز به تعمیر و سرویس قسمتهای مختلف داک لولر، کارشناس دچار مشکل نشود.

قیمت داک لولر

جهت خرید داک لولر و دریافت اطلاعات دقیق تر و کسب مشاوره رایگان روی دکمه زیر کلیک نمایید.

58 پاسخ

    1. قطعا خیر ولی بسته به محل استفاده و حجم بار و …. در موارد خاص از داک لولر دستی استفاده می گردد.

  1. سلام . برای تعمیرات داک لولر و همسطح کنده هیدرولیکی تو شهرستان هم نفر میفرستید؟

    1. درود بر شما جهت تعمیرات داک لولر با شماره 09916016041 واحد فنی تماس بگیرید راهنماییتون میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

4.7 / 5. تعداد امتیازات 71

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

خوشحالیم که این پست برای شما مفید بود ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!