loader image

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

درب شیشه ای لولایی

درب شیشه‎ ای لولایی

درب شیشه ای لولایی اتوماتیک، تلفیقی از درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک لولایی است. به صورتی که سازه درب از فریم و شیشه بوده و کارکرد آن به صورت لولایی است. اپراتور این نوع درب شبیه به درب اتوماتیک شیشه ای بوده ولی کارکرد آن به صورت لولایی است. بیشترین کاربرد این مدل درب ها در مراکز درمانی و بیمارستانها و همچنین داخل شرکتها است. با توجه به اینکه این سیستم میتواند علاوه برفریم آلومینیومی بر روی سایر درب ها نصب شود طرفداران خاص خود را دارد .در داخل بیمارستانها با توجه به شرایط محیطی که محل تردد بیماران و همراهان آنهاست و عمدتا با ویلچر و تخت تردد انجام می‌گیرد. اغلب عرض مفید تردد حتی برای چند سانتیمتر بسیار ضروری است.

با توجه به نوع کارکرد درب لولایی و میزان حداکثر بازشو در دهانه موجود در بسیاری از موارد درب اتوماتیک لولایی بهترین انتخاب است. علاوه بر تردد های بیمارستانی کاربرد های دیگری نیز دارد. این مدل از دربها برای دربهای خروج اضطراری مجتمع های تجاری و همچنین دربهای ورودی شرکتها  استفاده می‌شوند. اپراتور درب لولایی دارای دو نوع بازوی ریلی و بازوی مفصلی است.  بازوی مفصلی دامنه حرکت بیشتری نسبت به بازوی ریلی دارا است.

igaman ایگامن

فهرست مطالب

کاربرد درب اتوماتیک شیشه‎ ای لولایی

همانطور که از نام این درب  مشخص است، خواستگاه آن مراکز درمانی است . در داخل بیمارستانها با توجه به شرایط محیط، محل تردد بیماران و همراهان آنهاست .تردد در این فضا عمدتا با ویلچر و تخت تردد انجام می‌گیرد . در این حالت،اغلب عرض مفید تردد حتی برای چند سانتیمتر بسیار ضروری است . با توجه به نوع کارکرد درب لولایی و میزان حداکثر بازشو در دهانه موجود در بسیاری از موارد در اتوماتیک شیشه ای بهترین انتخاب است. هرچند بر خلاف نام آن در اتاق های عمل و تصویربرداری جنس سازه درب شیشه نیست. در اتاق های تصویربرداری از سازه فلزی با روکش استیل استفاده می‌شود . ضمن اینکه برای جلوگیری از مضرات اشعه از لایه سربی درون درب استفاده می‌شود.

علاوه بر ترددهای بیمارستانی، این مدل از دربها برای خروج اضطراری مجتمع های تجاری استفاده می‌شود . همچنین این نوع درب برای ورودی شرکتها و سازمانها جهت ورود افراد  استفاده می‌شوند.

اپراتور درب لولایی دارای دو نوع بازوی ریلی و بازوی مفصلی بوده و بازوی مفصلی دامنه حرکت بیشتری نسبت به بازوی ریلی دارا است.

درب اتوماتیک لولایی

دربهای  لولایی بصورت اتوماتیک یک مجموعه از اپراتور دستگاه با موتور و تابلوفرمان و تجهیزات مربوطه است. سیستم قابلیت اتصال به کلیه سیستمهای کنترل تردد ، چشمی های پرده‎ای ، شاسی های فرمان و ریموت را داراست. درب های لولایی اتوماتیک مشابه درب های اتوماتیک اسلایدینگ نرمال دارای سلکتور وضعیت کارکرد هستند .علاوه براین اپراتورهای لولایی به غیر از دربهای شیشه ای بر روی دربهای با جنس دیگر نیز قابل نصب است. سایر جنس دربها نظیر درب های فلزی ، چوبی ، آلومینیومی است که برروی آن نصب می‌شود. اما معیار انتخاب موتور برای درب های لولایی عرض درب و وزن آن است.

بازوی مفصلی

بازوی ریلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

0 / 5. تعداد امتیازات 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

خوشحالیم که این پست برای شما مفید بود ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!