loader image

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

ایــگـــادُر ایده ، طراحی ، اجرا

0
(0)

انواع درب برقی

امروزه در جهان کنونی و در بیشتر مکان هایی که ما زندگی می‌کنیم و رفت و آمد داریم، برای این که بتوانیم یک زندگی آرام و به دور از دغدغه داشته باشیم، همواره داشتن خانه ای زیبا و آرام یکی از نیازهای ما خواهد بود. یکی از اجزای خانه ها که امروزه با پیشرفت علم و فناوری، ساخت و تولید آن به صورت انبوه رایج است، درب برقی است. 

امروزه افراد زیادی برای ساختمان خود از درب های برقی به دلیل مزایا و تنوع گسترده ای که دارند، استفاده می‌کنند. در ساخت درب برقی برای این که هم تنوع و هم کارایی زیادی داشته باشند، تلاش زیادی می‌شود. برای این که بتوانید در میان تعداد زیادی از درب های برقی و کاربرد آن ها یک درب را متناسب با میزان رفت و آمد و موقعیت مکانی ساختمان خود انتخاب کنید، باید به مزایا، معایب، کاربرد و انواع درب  برقی آشنایی داشته باشید که برخی از این نکات را در ادامه همین مطلب می‌توانید مطالعه کنید.

مزایای استفاده از درب برقی

وقتی شما از درب های معمولی برای ساختمان خودتان استفاده می‌کنید شاید متوجه شده باشید که در هنگام باز و بسته کردن درب ساختمان به دلایل مختلفی مانند خشکی برخی از دستگیره ها و … صدایی ناشایست به گوش می‌رسد ولی در استفاده از درب برقی این نوع صدا ها دیگر به گوش نخواهد رسید. 

در مواردی ممکن است که به دلایل کم بودن فضای ساختمان، شما مجبور باشید فضای کمی را برای قرار گرفتن درب خود در نظر بگیرید، در این صورت می‌توانید با استفاده از درب  اتوماتیک، بهترین استفاده را در فضای کوچک مشخص شده ببرید. همچنین این نوع درب ها برای جلوگیری از ورود انواع آلودگی ها به فضای داخلی ساختمان شما جلوگیری می‌کنند و می‌توانند در حفظ سلامتی شما نقش داشته باشند. این نوع درب ها به دلیل این که در ساختار خود دارای نوعی سنسور هستند، دیگر شما برای باز و بسته کردن آنها نیازی به هیچگونه اقدام اضافی نخواهید داشت.

معایب استفاده از درب برقی

استفاده از درب برقی در کنار مزایای فروانی که برای شما دارند، می‌توانند معایبی را هم به دنبال داشته باشند. برای اینکه بتوانید همیشه درب پاکیزه و زیبایی داشته باشید باید سعی کنید که همواره آن را تمیز کنید و به آن برسید، جالب است بدانید که تمیز کردن درب برقی به سادگی درب های دیگر نیست و برای این که بتوانید آن را تمیز کنید باید قطعات داخلی آن مثل پیچ و مهره ها و فنر ها را روغن کاری کنید تا از زنگ زدگی آن ها جلوگیری شود. 
همچنین به دلیل اینکه این دسته از جک برقی الکترومکانیکی به کمک برق باز و بسته می شوند، زمانی که به طور ناگهانی برق ساختمان قطع شود دیگر شما قادر به استفاده از آن ها نخواهید بود، مگر این که آن درب دارای باتری اضطراری باشد. در ضمن نگهداری از این درب ها می‌تواند برای شما پر هزینه باشد چون قطعات آن از قیمت بالایی برخوردار هستند و هنگامی که آسیب ببینند برای تعمیر آن ها باید هزینه بالایی را بپردازید.

⭐️⭐️⭐️ پیشنهاد ایگادُر ⭐️⭐️⭐️

مقاله انواع تیغه کرکره برقی را مطالعه کنید.

کاربرد درب برقی

امروزه افراد زیادی برای پارکینگ ساختمان های خود از درب برقی پارکینگی (جکی-دولنگه-بازویی) استفاده می‌کنند. این نوع درب ها به دلیل این که کاربردهای زیادی دارند، می توانند از چندیدن نظر برای شما به صرفه باشند. این نوع درب ها باعث افزایش سرعت رفت و آمد در کار ها می‌شود و به همین دلیل از این درب ها برای مکان های صنعتی و یا پر رفت و آمد استفاده می‌کنند. از این نوع درب ها به دلیل استحکام در ساختار آن ها که باعث بالا بردن امنیت می‌شود، برای مراکز نظامی و مکان های خاص که رفت و آمد در آن ها محدود است، می‌توان استفاده کرد. این نوع درب ها در صرفه جویی و کنترل انرژی و جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی می‌توانند نقش زیادی داشته باشند و یکی از کاربرد آن ها همین کنترل مصرف انرژی است. در ضمن می توان از آن ها برای افزایش بازخورد کارکرد نیرو های انسانی در مکان های صنعتی، به خوبی بهره برد.

تنوع درب‌های برقی

شاید شما زمانی که به مکان های مختلفی می‌روید، مشاهده کرده باشید که درب های برقی که از آن ها استفاده می‌کنند لزوما یک نوع نیستند و انواع متفاوتی دارند. درب برقی شیشه ای یکی از انواع درب برقی بوده که بسیار رایج و پر کاربرد بوده و در مکان هایی که رفت و آمد در آن ها زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از انواع این درب ها، درب کرکره برقی بوده که عمدتا برای مکان های تجاری و پارکینگ ساختمان ها از آن ها استفاده می‌شود. امروزه کرکره آلومینیوم، پرکاربردترین نوع کرکره برقی به شمار می‌رود. نوع دیگری که از درب های برقی شناخته می‌شود، درب زیر سقفی نام دارد که مهم ترین ویژگی این نوع درب، در این است که فضای کمی را اشغال می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به فضایی که در نظر دارید و میزان سرمایه خود، در خرید یکی از انواع این درب ها به خوبی دقت کنید و همواره سعی کنید قبل از خرید درمورد ویژگی های محصول و موقعیت مکانی ساختمان خود به خوبی اطلاعات کافی را کسب کنید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید و بهترین گزینه را برای ساختمان خود انتخاب کنید و از مزایای آن به خوبی برخوردار شوید.

⭐️⭐️⭐️ پیشنهاد ایگادُر ⭐️⭐️⭐️

مقاله درب ضد حریق را مطالعه کنید.

جمع بندی

بنابراین با توجه به مزایا و معایب و حتی تنوعی که درب برقی دارند، می‌توان از آن ها بنابر موقعیت مکانی مناسب جهت افزایش رفاه و کارایی بهتر از آن ها استفاده کرد. شاید امروزه یکی از دلایلی که در میان خریداران این نوع از درب ها بسیار رایج است، باز و بسته شدن راحت و ایمنی بالای این درب ها است. جالب است بدانید که وقتی این درب ها را خریداری می کنید، به مرور زمان و با استفاده از این درب ها متوجه مزیت های آن خواهید شد و به این نتیجه می رسید که با کمترین هزینه بهترین خرید را انجام داده اید. در نتیجه برای این که بتوانید به انجام کار های روزانه خود سرعت ببخشید و ایمنی کار خود را بالا ببرید، می توانید از این درب ها استفاده کنید و به راحتی در امور مختلف از کارایی آن ها بهره ببرید.

⭐️⭐️⭐️ پیشنهاد ایگادُر ⭐️⭐️⭐️

مقاله انواع قفل برقی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

0 / 5. تعداد امتیازات 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

خوشحالیم که این پست برای شما مفید بود ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!